Hooikoorts

Medical/cure taping bij hooikoortsklachten

In onze praktijk, Fysiotherapie MoveWell, wordt succesvol medical taping bij hooikoorts klachten toegepast. Deze behandeling zorgt ervoor dat hooikoorts symptomen drastisch verminderen. Uit onderzoeken blijkt dat 84% van de deelnemers flinke verlichting ervaart door de medical taping. De tape heeft een rustgevende/detoniserende werking op de allergische reactie (hooikoorts) en longweefsel structuren.

Hooikoorts

Hooikoorts is een allergische reactie van het immuunsysteem en is een verzamelnaam om deze allergische klachten te beschrijven. Deze reactie wordt veroorzaakt door het inademen van stuifmeel wat los rondzweeft in de lucht. Meestal begint hooikoorts in de lente door het stuifmeel van grassen, planten en bomen. Het menselijk lichaam produceert antistoffen tegen deze stuifmelen, echter kan het zijn dat het lichaam te heftig reageert. Dan spreken we van een overreactie, met onder andere overmatig slijmproductie als gevolg. De volgende symptomen kunnen zich presenteren bij hooikoorts: verstopt neus, loopneus, niesbuien, jeukende en rode ogen of een brandend gehemelte.

Werking medical taping bij hooikoorts

De theorie van medical taping bij hooikoorts is dat er via een prikkeling van de huid reflexmatig invloed kan worden uitgeoefend op de longen en longvliezen. De aansturing van de longen wordt gedaan vanuit bepaalde (Th2-Th5) gebieden van het ruggenmerg. Door hier tape op een specifieke manier te plaatsen stimuleren de huidsensoren de longen en longvliezen.

Medical taping bij MoveWell

Er wordt gestart met een intake. Tijdens deze intake worden de meest voorkomende symptomen samen met u geobjectiveerd, er wordt een score aan de symptomen gegeven. Na de intake wordt de tape aangebracht en na ongeveer 5 dagen een nieuwe afspraak gemaakt. Bij elke afspraak worden de scores horende bij de symptomen genoteerd, zo zien we duidelijk of de tape effect bij u heeft. In totaal wordt er 3 keer tape toegepast.